Zaterdag 25 augustus, 10:18 uur, balkon huis Patricia, Cahuita, CR
Ola :)
Het is weer een paar dagen geleden dat ik een stukje heb geschreven. Dit komt doordat we in Panama zijn geweest 2 nachtjes.
Even kort vertellen wat we hebben gedaan deze afgelopen dagen..
Maandag: naar 'Porto Viego'. Wat souveniertjes gekocht en aan strand gelegen.
Dinsdag: naar Nationaal Park Cahuita. Ver lopen! We wilden snorkelen maar mocht alleen met een gids. Apen gezien, veel krabbetjes met ogen op steeltjes :D, een luiaard..
Woensdag: naar Panama. Laaaaaang reizen. Eerst met de auto naar de grens.. Lopen over een brug met gaten erin! Eng :D, daarna met een taxibusje naar de boot en met de boot naar het eiland 'Bocas del Toro'. Beetje rondgelopen en wat gedronken ergens en vroeg! naar bed. In Panama is het trouwens weer 1 uur vroeger dan in Costa Rica.
Donderdag: met een bootje een tocht gemaakt.. Eerst naar een baai met dolfijnen!! Vond Kasper erg leuk.. Er zijn op dat eiland trouwens heeel veel mensen die je continu vragen of je een boottocht nodig hebt. Na de dolfijnen gingen we snorkelen op 2 plaatsen. Je zag heel veel mooie vissen, erg leuk. Ook zaten er veel kwallen wat Mandy niet zo leuk vond. Mama gebeten, hihi.
Na het snorkelen hebben we ergens op een eilandje gegeten en daarna zijn we naar een strand geweest waar je voor moest betalen. Er waren allemaal schattige kindjes die rode kikkertjes lieten zien en dan wilden ze geld hebben. Wij gaven ze lollies =D
's Avonds hebben we opa gemaild voor zn verjaardag in een internetcafe en we hebben ergens aan het water gegeten. Erg romantisch.
Vrijdag: Vandaag de lange (Well, niet zo heel lang vergeleken bij wat we nog allemaal moeten ondergaan) reis terug naar Cahuita. Ging best wel snel eigenlijk! Mandy heeft vlechtjes laten zetten en daar hebben we (Mandy, Johnny en ik) 4 uur gezeten. Mandy heeft met een bord op haar schoot gegeten. Het staat leuk vind ik, Kasper vindt het minder..
Vandaag, zaterdag, hebben we nog niets gedaan. Alleen gerelaxt. Er is 1 kinkajou doodgegaan en k ben benieuwd naar Kasper reactie. Zielig =(
Misschien gaan we nog wel surfen today of gewoon zwemmen. In iedergeval genieten =D
zaterdag 25 augustus 2007
zondag 19 augustus 2007
Cahuita
Zondag 19 augustus, 19:25 uur, balkon huis patricia, Cahuita, Costa Rica
Hi!
Alweer 2 dagen verder! Gisteren, zaterdag, was het weer hier iets minder. We hadden 's ochtends regen en het was de rest van de dag bewolkt. Wel was het nog warm, natuurlijk! 's Ochtends heeft Patricia ons de tuin laten zien. Nou er kwam geen einde aan, zo super groot! En mooi! Ze heeft allerlei dieren, zoals een aapje, neusbeertjes enz. Ook zijn ze een souveniers huisjes aan het maken, ze willen een soort parkje maken met allerlei planten en dieren. Ziet er mooi uit! Gisteren heb ik gesurft! Onee dat kan ik niet zeggen... Ik heb het geprobeerd. We gingen met Johnny en 3 van z'n vrienden die geen Engels praatten. Het was daarom niet minder gezellig! Het waren echt van die surfdudes, haha. En ze stopten niet met ' wappaa' :P Maarja. Ik kan dus nog niet surfen en ik kan al helemaal niet poolen! Gisterenavond gingen we met z'n 3en uit in het dorpje. Zo anders dan hier! Plaatselijke bevolking gemengd met toeristen overal in barretjes en op straat. Heel andere sfeer dan in Apeldoorn. Oja, we gingen dus poolen en ik was echt een ramp =) Heb er volgens mij 2 ballen in gekregen in de 4 potjes die we speelden. We gingen trouwens met de pick-up over de zandweggetjes (er zijn alleen maar zandwegen daar met heeel veel kuilen)
Vandaag, zondag, zijn we gaan paardrijden. We stonden netjes klaar om 10 uur, de tijd die we hadden afgesproken, maar toen waren de mensen nog niet klaar. Typisch. Het rijden was ook euhh.. vreemd. De paardjes waren klein. Bij eentje sneed het touw wat om hun hoofd zat helemaal in de neus zodat er bloed uitkwam.. Ze waren al bezweet voordat we erop gingen en ze waren mager! Maar ik denk dat ze er hier allemaal zo uitzien, dit was wel jammer. De rit was erg mooi door het oerwoud en over het strand. De 'gids' kende alleen maar stilstaan en galloperen volgens mij. We dronken tussendoor kokosmelk uit een kokosnoot =) Hoe tropisch! Alles is zo anders hier. Je leert ook heel veel. Echt mooi om dit allemaal zo mee te maken..
Vanmiddag hebben we nog op het verlaten strand gelegen. Op het stuk waar wij dus zitten, zit er haast nooit iemand op het strand. Door de huricane die over Jamaica gaat hebben we nu heel hoge golven! 3 meter ofzo. Niet zo fijn om te zwemmen, ook door de sterke stroming.
Rijst, kip en mais gegeten net. Ook elke dag avocado's, papaya's, bananen en watermeloen. (en meer, hehe)
Oja, laatste ding, deze post wordt veeeel te lang. (Niemand leest het toch ooit, maar ik schrijf wel voor mezelf) We worden hier echt lekgestoken! Ik heb oooveral jeuk en moet de torretjes en beesten van mn benen afslaan. Ook kan je je niet afdrogen voordat je je handdoek hebt gecontroleerd. Ook leuke ervaring =P
Ik mis mijn mobiel wel. Heb hem thuis gelaten omdat ik er hier niets aan heb. Maar het is raar om hem zo lang niet te zien :P
Hi!
Alweer 2 dagen verder! Gisteren, zaterdag, was het weer hier iets minder. We hadden 's ochtends regen en het was de rest van de dag bewolkt. Wel was het nog warm, natuurlijk! 's Ochtends heeft Patricia ons de tuin laten zien. Nou er kwam geen einde aan, zo super groot! En mooi! Ze heeft allerlei dieren, zoals een aapje, neusbeertjes enz. Ook zijn ze een souveniers huisjes aan het maken, ze willen een soort parkje maken met allerlei planten en dieren. Ziet er mooi uit! Gisteren heb ik gesurft! Onee dat kan ik niet zeggen... Ik heb het geprobeerd. We gingen met Johnny en 3 van z'n vrienden die geen Engels praatten. Het was daarom niet minder gezellig! Het waren echt van die surfdudes, haha. En ze stopten niet met ' wappaa' :P Maarja. Ik kan dus nog niet surfen en ik kan al helemaal niet poolen! Gisterenavond gingen we met z'n 3en uit in het dorpje. Zo anders dan hier! Plaatselijke bevolking gemengd met toeristen overal in barretjes en op straat. Heel andere sfeer dan in Apeldoorn. Oja, we gingen dus poolen en ik was echt een ramp =) Heb er volgens mij 2 ballen in gekregen in de 4 potjes die we speelden. We gingen trouwens met de pick-up over de zandweggetjes (er zijn alleen maar zandwegen daar met heeel veel kuilen)
Vandaag, zondag, zijn we gaan paardrijden. We stonden netjes klaar om 10 uur, de tijd die we hadden afgesproken, maar toen waren de mensen nog niet klaar. Typisch. Het rijden was ook euhh.. vreemd. De paardjes waren klein. Bij eentje sneed het touw wat om hun hoofd zat helemaal in de neus zodat er bloed uitkwam.. Ze waren al bezweet voordat we erop gingen en ze waren mager! Maar ik denk dat ze er hier allemaal zo uitzien, dit was wel jammer. De rit was erg mooi door het oerwoud en over het strand. De 'gids' kende alleen maar stilstaan en galloperen volgens mij. We dronken tussendoor kokosmelk uit een kokosnoot =) Hoe tropisch! Alles is zo anders hier. Je leert ook heel veel. Echt mooi om dit allemaal zo mee te maken..
Vanmiddag hebben we nog op het verlaten strand gelegen. Op het stuk waar wij dus zitten, zit er haast nooit iemand op het strand. Door de huricane die over Jamaica gaat hebben we nu heel hoge golven! 3 meter ofzo. Niet zo fijn om te zwemmen, ook door de sterke stroming.
Rijst, kip en mais gegeten net. Ook elke dag avocado's, papaya's, bananen en watermeloen. (en meer, hehe)
Oja, laatste ding, deze post wordt veeeel te lang. (Niemand leest het toch ooit, maar ik schrijf wel voor mezelf) We worden hier echt lekgestoken! Ik heb oooveral jeuk en moet de torretjes en beesten van mn benen afslaan. Ook kan je je niet afdrogen voordat je je handdoek hebt gecontroleerd. Ook leuke ervaring =P
Ik mis mijn mobiel wel. Heb hem thuis gelaten omdat ik er hier niets aan heb. Maar het is raar om hem zo lang niet te zien :P
vrijdag 17 augustus 2007
San José
Vrijdag 17 augustus, 09:13 uur, hotel Mi Casa, San José
He daar!
We zijn gisterenavond aangekomen in Costa Rica, San José. De reis duurde lang, we hadden een uur vertraging in Newark. Het vliegen zelf ging best snel, we kregen 1 keer een warm broodje met sla en een brownie als maaltijd. Best lekker. ;) Toen we aankwamen moesten we erg lang wachten bij de douane ofzo. We waren moe want het was inmiddels al donker en we waren weer 2 uur terug in de tijd gegaan. Toen moesten we nog erg lang staan. Maaaar we hebben er weer een stempel bij in ons paspoort. Daar doen we het voor natuurlijk.
Toen we onze koffers hadden stond ineens Patricia onze tante op ons te wachten!! Dat was een aangename verrassing! Ze bracht ons naar ons naar ons hostel. We hebben lekker geslapen en er zaten geen beestjes. Wel is het eeeerg anders dan in Nederland of Amerika. Het water was nog wel warm.. Maar het ontbijt was wel vreemd voor een hotel. Je mocht maar 3 witte boterhammen pakken, 2x boter, 2x jam, 2x een ei. En dan koffie of thee. Alles zelf bakken/koken. Opzich niet erg hoor. Maar wel anders.
Ze hebben hier dus ook internet alhoewel het toetsenbord moeilijk is en de computer langzaam. Zometeen gaan we naar Cahuita, ongeveer 4 uur met de auto. Hopelijk komen we daar veilig aan.
Mandy wil nu nog even op de computer dus ik stop weer. Tot gauw.
Oja, er zitten hier schildpadden in de tuin. En het is erg warm en zonnig. Best relaxt!
(Oja vergeten het stukje over te typen wat ik donderdag had geschreven. Daar stond in dat we de laatste dag in New York een tour met de bus hadden gedaan, en Mandy was niet mee, die was ziek. Het was heel toeristisch, die open bussen! Was wel leuk om New York zo te zien.)
He daar!
We zijn gisterenavond aangekomen in Costa Rica, San José. De reis duurde lang, we hadden een uur vertraging in Newark. Het vliegen zelf ging best snel, we kregen 1 keer een warm broodje met sla en een brownie als maaltijd. Best lekker. ;) Toen we aankwamen moesten we erg lang wachten bij de douane ofzo. We waren moe want het was inmiddels al donker en we waren weer 2 uur terug in de tijd gegaan. Toen moesten we nog erg lang staan. Maaaar we hebben er weer een stempel bij in ons paspoort. Daar doen we het voor natuurlijk.
Toen we onze koffers hadden stond ineens Patricia onze tante op ons te wachten!! Dat was een aangename verrassing! Ze bracht ons naar ons naar ons hostel. We hebben lekker geslapen en er zaten geen beestjes. Wel is het eeeerg anders dan in Nederland of Amerika. Het water was nog wel warm.. Maar het ontbijt was wel vreemd voor een hotel. Je mocht maar 3 witte boterhammen pakken, 2x boter, 2x jam, 2x een ei. En dan koffie of thee. Alles zelf bakken/koken. Opzich niet erg hoor. Maar wel anders.
Ze hebben hier dus ook internet alhoewel het toetsenbord moeilijk is en de computer langzaam. Zometeen gaan we naar Cahuita, ongeveer 4 uur met de auto. Hopelijk komen we daar veilig aan.
Mandy wil nu nog even op de computer dus ik stop weer. Tot gauw.
Oja, er zitten hier schildpadden in de tuin. En het is erg warm en zonnig. Best relaxt!
(Oja vergeten het stukje over te typen wat ik donderdag had geschreven. Daar stond in dat we de laatste dag in New York een tour met de bus hadden gedaan, en Mandy was niet mee, die was ziek. Het was heel toeristisch, die open bussen! Was wel leuk om New York zo te zien.)
woensdag 15 augustus 2007
Still in Newark
Woensdag 15 augustus, 08:07 uur, tafel in hotelkamer, Newark
Hoi! We zijn alweer 2 dagen verder. Gisteren hebben we een boottocht om Manhattan gemaakt van 3 uur. Zo hadden we gelijk al veel gezien. We hebben daarna veel gelopen, best vermoeiend op slippertjes! ;) Maar alles is heel mooi en groot! Niet gek trouwens dat er hier zoveel dikke mensen zijn. Je kan echt overal eten kopen en je ziet dan ook iedereen eten en met van die bekertjes Starbucks koffie drinken, echt ge-wel-dig. =D Mandy is nu ziek, dat is minder. Misschien blijft ze vandaag thuis. We gaan een bustocht maken in zo'n dubbeldekker met opendak. Echte touristen zijn we. Soms loopt mijn vader ook echt met zo'n reisgids en een plattegrond.
Oja, het ontbijt is hier ook apart! Je kunt wafels maken met een aparaat en ze hebben een of andere rooster waar iedereen z'n brood en bagels (ronde broodjes met een gat erin) in roostert. Verder eten we donuts en andere zoetigheid bij het ontbijt. En fruit, dat wel. Nu ik dit typ heb ik net gegeten, we worden hier olifanten joh!
(Gisteren gedaan: met trein naar NYC, boottocht om Manhattan en langs vrijheidsbeeld, 5th avenue, Trump Tower, Central Park mooi!, Broadway, winkeltjes)
Hoi! We zijn alweer 2 dagen verder. Gisteren hebben we een boottocht om Manhattan gemaakt van 3 uur. Zo hadden we gelijk al veel gezien. We hebben daarna veel gelopen, best vermoeiend op slippertjes! ;) Maar alles is heel mooi en groot! Niet gek trouwens dat er hier zoveel dikke mensen zijn. Je kan echt overal eten kopen en je ziet dan ook iedereen eten en met van die bekertjes Starbucks koffie drinken, echt ge-wel-dig. =D Mandy is nu ziek, dat is minder. Misschien blijft ze vandaag thuis. We gaan een bustocht maken in zo'n dubbeldekker met opendak. Echte touristen zijn we. Soms loopt mijn vader ook echt met zo'n reisgids en een plattegrond.
Oja, het ontbijt is hier ook apart! Je kunt wafels maken met een aparaat en ze hebben een of andere rooster waar iedereen z'n brood en bagels (ronde broodjes met een gat erin) in roostert. Verder eten we donuts en andere zoetigheid bij het ontbijt. En fruit, dat wel. Nu ik dit typ heb ik net gegeten, we worden hier olifanten joh!
(Gisteren gedaan: met trein naar NYC, boottocht om Manhattan en langs vrijheidsbeeld, 5th avenue, Trump Tower, Central Park mooi!, Broadway, winkeltjes)
maandag 13 augustus 2007
Newaaaark!
Hi there!
(Oké, deze vakantie schrijf ik even in het Nederlands, gaat wat sneller ;) )
We zitten op dit moment in het Newark! Vlakbij New York =) Ik schrijf een soort reisverslag in een schriftje over wat we doen dus dat zal ik wel even overtypen ;) Hier komt het!
Zondag 12 augustus, 17:56 uur (local time) Bureau computerkaner, Ugchelen
Vandaag zitten we nog thuis. De koffers liggen in de woonkamer. Iedereen is klaar met inpakken behalve ik. We gaan wat frietjes eten en ontspannen, morgen vroeg opstaan! We vertrekken morgen vroeg naar schiphol. Vandaag heb ik nog gewerkt. We hebben er zin in!
Maandag 13 augustus, ?? ?? uur, Ergens boven de oceaan
Op dit moment zit ik in het vliegtuig naast Kasper en mama. Voordat we aan boord gingen hadden we een klein probleempje.. Je mag in je handbagage géén flesjes of tubes met vloeibaar spul hebben. Nou. Mandy en ik wisten dat natuurlijk niet dus onze toilettas zat in onze handbagage! Je mocht alleen tubes van max. 100 ml meenemen en dan in doorzichtige zak. Uiiteindelijk heb ik 2 dingen gewoon weggegooid. :( Jammer want mandy had haar spullen er wel doorheen gekregen!!
Nu zit ik een film te kijken met het video-on-demand system. Vet handig! We moeten nog 5 uur vliegen. Ben van plek gewisseld met een mevrouw omdat ik dan bij mn moeder kon zitten maar weet niet of het verstandig was, ik moet hele tijd opstaan om dingen te pakken of kasper erdoor te laten enzo! haha. We kregen lekker eten, pasta!.
Maandag 13 augustus, 13:35 uur, computer ontvangsthal hotel, Newark
Nu ik dit zit te typen zit ik dus in het hotel. Ik ga snel naar de kamer nu, die heb ik nog niet eens gezien! Mandy wil ook internetten gelijk dus ik moet plaats maken. De vlucht was wel fijn :) het is hier 27 graden, ook wel relaxt. Morgen gaan we echt naar New York, Manhattan.
Doeg =D
(Oké, deze vakantie schrijf ik even in het Nederlands, gaat wat sneller ;) )
We zitten op dit moment in het Newark! Vlakbij New York =) Ik schrijf een soort reisverslag in een schriftje over wat we doen dus dat zal ik wel even overtypen ;) Hier komt het!
Zondag 12 augustus, 17:56 uur (local time) Bureau computerkaner, Ugchelen
Vandaag zitten we nog thuis. De koffers liggen in de woonkamer. Iedereen is klaar met inpakken behalve ik. We gaan wat frietjes eten en ontspannen, morgen vroeg opstaan! We vertrekken morgen vroeg naar schiphol. Vandaag heb ik nog gewerkt. We hebben er zin in!
Maandag 13 augustus, ?? ?? uur, Ergens boven de oceaan
Op dit moment zit ik in het vliegtuig naast Kasper en mama. Voordat we aan boord gingen hadden we een klein probleempje.. Je mag in je handbagage géén flesjes of tubes met vloeibaar spul hebben. Nou. Mandy en ik wisten dat natuurlijk niet dus onze toilettas zat in onze handbagage! Je mocht alleen tubes van max. 100 ml meenemen en dan in doorzichtige zak. Uiiteindelijk heb ik 2 dingen gewoon weggegooid. :( Jammer want mandy had haar spullen er wel doorheen gekregen!!
Nu zit ik een film te kijken met het video-on-demand system. Vet handig! We moeten nog 5 uur vliegen. Ben van plek gewisseld met een mevrouw omdat ik dan bij mn moeder kon zitten maar weet niet of het verstandig was, ik moet hele tijd opstaan om dingen te pakken of kasper erdoor te laten enzo! haha. We kregen lekker eten, pasta!.
Maandag 13 augustus, 13:35 uur, computer ontvangsthal hotel, Newark
Nu ik dit zit te typen zit ik dus in het hotel. Ik ga snel naar de kamer nu, die heb ik nog niet eens gezien! Mandy wil ook internetten gelijk dus ik moet plaats maken. De vlucht was wel fijn :) het is hier 27 graden, ook wel relaxt. Morgen gaan we echt naar New York, Manhattan.
Doeg =D
dinsdag 7 augustus 2007
the days before our great journey
Hi!
After my Dutch post, it's time to write in English. =P
I've read Harry Potter part 5, now I read part 6 in Dutch.
The titel of my post is 'the days before our great journey'. So, I'm going to tell you about what I'm doing all the time here!
My main activity is working. (We have had a few beautiful warm summer days =D So many ice-creams!) Beside working I spend much of my time to read, but now I don't have any books. Mandy has brought them back to the library. (Please correct my faults, I have a strange feeling that I make much mistakes at the moment!)
If I don't work or read, I sleep, eat, drink, sit behind my computer or play the piano.
I am practising a song from Yann Tiersen.. I think I have send it once to you, Valerie!
There is a beautiful video on youtube.com you should watch:
http://www.youtube.com/watch?v=r05pD_ggTo4
We have packed our bags allready (No, not really, I haven't packed my handluggage yet. And I suppose that is gonna be very much!)
Hey! I think I forgot to tell you whére we are going on holiday! (stom, stom, stom)
Monday we fly to New Wark. There we are going to stay for three nights. Ofcourse we'll spend our days in New York =D.
Thursday we'll fly to San José, the capital of Costa Rica. The hotel where we are staying the first day will send a bus to pick us up. After that day I think my aunt will come to us and take us to her home.
I'll try to write about my days in America so I can post it here =) Now I've to go to work.
Bye, Aufwiedersehen!
(3 weeks or so)
After my Dutch post, it's time to write in English. =P
I've read Harry Potter part 5, now I read part 6 in Dutch.
The titel of my post is 'the days before our great journey'. So, I'm going to tell you about what I'm doing all the time here!
My main activity is working. (We have had a few beautiful warm summer days =D So many ice-creams!) Beside working I spend much of my time to read, but now I don't have any books. Mandy has brought them back to the library. (Please correct my faults, I have a strange feeling that I make much mistakes at the moment!)
If I don't work or read, I sleep, eat, drink, sit behind my computer or play the piano.
I am practising a song from Yann Tiersen.. I think I have send it once to you, Valerie!
There is a beautiful video on youtube.com you should watch:
http://www.youtube.com/watch?v=r05pD_ggTo4
We have packed our bags allready (No, not really, I haven't packed my handluggage yet. And I suppose that is gonna be very much!)
Hey! I think I forgot to tell you whére we are going on holiday! (stom, stom, stom)
Monday we fly to New Wark. There we are going to stay for three nights. Ofcourse we'll spend our days in New York =D.
Thursday we'll fly to San José, the capital of Costa Rica. The hotel where we are staying the first day will send a bus to pick us up. After that day I think my aunt will come to us and take us to her home.
I'll try to write about my days in America so I can post it here =) Now I've to go to work.
Bye, Aufwiedersehen!
(3 weeks or so)
Abonneren op:
Posts (Atom)