dinsdag 30 oktober 2007

Dagje Den Haag

Zondag, de laatste dag van de vakantie, gingen mijn zusje en ik een dagje naar opa en oma in Den Haag.
We zouden met de trein gaan, we hadden nog goedkope kaartjes (van de kruidvat, 10 euro ofzo)
M'n vader en Kasper gingen naar het Spoorwegmuseum met het kaartje uit de Donald Duck.
Het was eigenlijk voor het eerst dat Mandy en ik alleen met de trein gingen. We gingen altijd gewoon met z'n allen met de auto. We hadden er het volste vertrouwen in dat we veilig en wel zouden aankomen, behalve m'n moeder, die altijd bezorgd is. De treinen reden namelijk anders dan normaal en we moesten een aantal keer overstappen.

In Utrecht scheidden onze wegen en we kwamen (uiteraard) goed aan op het eindstation waar we onze opa vonden die al een tijdje buiten op ons stond te wachten. (Ja, Mandy moest eerst nog wat tijdschriften kopen, de Girlz enzo ;))

Pablo, Kymo, Sandra, Oma

We zijn met z'n vieren met de tram (ging prima, alleen moesten we 10 minuten wachten omdat we de tram hadden gemist omdat ik vergeten was naar het toilet te gaan) naar het centrum gegaan en hebben daar rondgelopen.

Het was erg gezellig én we gingen (kan je het je voorstellen met je opa en oma =D?) naar de MacDonalds. (Ik moet zeggen dat de milkshakes die ik zelf maak bij 't Ijskaffee meestal een stukje lekkerder zijn, behalve als ik er teveel melk bij heb gedaan.)

Weer in't huis van opa en oma hebben we heerlijk gegeten; niemand kookt zo lekker als m'n oma. Omdat we rond 8 uur graag weer thuis wilden zijn, gingen we om 6 uur weg. De trein stond al klaar en er stond op het bord; Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn. (zoiets, Apeldoorn stond er in ieder geval bij.) Dat was mooi! We hoefden niet over te stappen!

Dat hadden we dus mooi verkeerd begrepen. De reis naar Utrecht verliep heel langzaam.. Er werd aan de rails gewerkt en we moesten wachten op andere treinen.. Eíndelijk kwamen we in Utrecht op spoor 12. Volgens onze planning moesten we ernaast op 11 zijn voor de trein naar Amersfoort. Aangezien we vertraging hadden gehad gingen we ervanuit dat onze aansluiting al weg was. Op het bord van de trein op perron 11 stond ook; Enschede & Groningen. Díe moesten we dus níet hebben dachten we, en we gingen met de roltrap omhoog. We zage gelijk dat we de verkeerde beslissing hadden genomen, de trein stopte ook in Amersfoort, en we renden terug naar beneden. Maar natúurijk was hij al weg. Op het perron stonden tientallen mensen te schelden die de trein ook hadden gemist. We vonden de volgende trein naar Amersfoort gelukkig snel, maar deze had ook vertraging en zo kwamen we nóg later in Amersfoort aan. Toen we daar eindelijk waren was het 20.00 uur. We hadden twee keuzes; de trein van 20:06 uur of die van 20:10 uur. Voor die van 20.06 moesten we een stukje lopen maar we hadden nog tijd. Ik wilde wachten op de latere maar Mandy nam de beslissing en we gingen opzoek naar perron 5a. (We stonden bij 1a). Óp perron 5a kregen we de mededeling dat onze trein op perron 6 zou aankomen. Weer rennen dus. We waren helemaal gelukkig dat we eindelijk in de goede trein (Nouja, hij was heel lelijk, maar we gingen naar Apeldoorn!) zaten, maar de trein ging maar niet en ging maar niet. De trein van 20:10 uur was allang weg, weér de verkeerde beslissing genomen dus.

Doodmoe kwamen we uiteindelijk om 20.45 uur aan in Apeldoorn, waar onze moeder ons al ongeveer 20 minuten stond op te wachten.

We hadden net zo goed nog even op de bus kunnen wachten.;)


Tip: Reis alleen met de trein als je er zeker van bent dat de treinen allemaal volgens rooster lopen en er geen omleidingen zijn!

dinsdag 9 oktober 2007

Vaarwel

Vaarwel, Viënda, Wilco en Boris,


Viënda is afgelopen zondag ingeslapen.. Ze had verlammingen waardoor ze soms wegviel. Zo was ze afgelopen weken een aantal keren in het prikkeldraad vast komen te zitten. Ze was ook al bijna 29 jaar, wat heel oud is voor een paard. Ze heeft een goed leven gehad volgens mij =) Wij en ook de andere paarden zullen hun 'moeder' denk ik erg missen. Het liefste paard van allemaal.

Viënda & Casper

Wilco en Boris zijn verkocht. Ze worden zaterdag opgehaald. Het is erg jammer maar het is niet anders. We kunnen ze gelukkig nog eens zien in Beekbergen ;) Toch zullen we hen ook erg missen. Wilco z'n fijne beukacties, de confrontaties van hem met de man in de scootmobiel plús hond, het vernielen van het kuilvoer, het lief 'stilstaan' (A) We zullen zijn vriendelijkheid missen, zijn betrouwbaarheid, zijn kracht.. en ga zo maar door :)

Valerie op Wilco :)

Mandy's kont op wilco :)

Boris is er niet zo heel lang geweest maar hij heeft voor veel veranderingen gezorgd! Hij is in 1 jaar 6 keer vader geworden en heeft dus voor 6 nieuwe aanwinsten gezorgd.

Boris & Joke

Vaarwel!

maandag 1 oktober 2007

My sweet sixteen

Jaja!
Ik ben eeeeeindelijk 16 =D
27 september was de grote dag.. Of nouja groot.. We moesten tot 4 uur naar school, wat dan nog meeviel want normaal gesproken moeten we op donderdag tot ong. kwart voor 5. 's Ochtends had ik al een geurtje, sokken en een riem gekregen. 's Middags uit school gingen Stefan en Esther mee. Dat was dan ook mijn enige visite 8-) Ik heb nog een zilveren armband en ketting gekregen, enneuh, een DVD, enz. (niet zo interessant eigenlijk allemaal :D) Wat heel erg leuk was, was dat ik ook een cadeautje uit Amerika kreeg! Dat had ik niet verwacht, en ik was er erg blij mee (Bedankt Mullens! ;))
Maar het was wel gezellig verder. Alleen ik voel me niet anders nu ik 16 ben.

Uhm. Sja. En nu? Ik denk al minder positief over school dan in mijn vorige post.. Het is saaier en vervelender. Het is moeilijk om iets aan huiswerk te doen, terwijl ik me had voorgenomen heel goed mn best te doen. Niet dat het slecht gaat hoor, tis gewoon euh, 'vervelend'. (Dat woord heb ik al gebruikt in deze alinea, klinkt niet mooi, maar 't is niet anders. =D)

Eigenlijk heb ik weinig te melden verder, en omdat het anders toch saai wordt om te lezen, stop ik nu maar.

x

dinsdag 11 september 2007

Terug in ons vertrouwde ritme..

Sorry sorry sorry. Alweer. Niet goed van me dat ik nu pas weer schrijf.
De laatste keer waren we nog in Costa Rica en nu zitten we weer in het koude kikkerland. Het is echt niet grappig om 's ochtends je rolgordijn open te doen en dan een donkere bewolkte lucht te zien! Gelukkig is het alwel wat lichter als we op ons fietsje naar school moeten maar het zal niet lang duren voor we weer midden in de nacht(in het donker) moeten opstaan.

Het einde van Costa Rica was ook nog heel leuk. We zijn naar de vulkaan geweest en het was super mooi! (Ja echt waar, ik overdrijf niet eens) Ook zijn we weer optijd terug gekomen.

Volgens mij heb ik in Newark het 7e boek van Harry Potter gekocht. Ik ben nu pas ongeveer op de helft, moet je nagaan hoe druk ik het heb hier! Niet eens tijd om normaal een boek te kunnen lezen.. Ik vind hem wel goed tot nu toe, vooral Hermione, Ron en Harry en hoe ze met elkaar omgaan!

Op school is het nu nog wel uit te houden. Alleen de meeste dagen ben ik rond kwart over 4 thuis, wat niet echt relaxt is! Met ANW hebben we altijd leuke discussies over bijvoorbeeld de bijbel of bacteriën die de mensheid uitroeien etc. De vakken, (kcv, bio, nederlands, engels enz) zijn best leuk en zelfs natuurkunde is beter uit te houden! (We hebben nu maar 2 uur per week ipv 4!!)

De komende weken heb ik een aantal feestjes waar ik naar uit kan kijken.. (onderandere die van mezelf!) Paardrijden gaat goed. Het is nog steeds leuk om te werken bij t Ijskaffee..
Kortom; Het is helemaal niet zo erg om weer thuis te zijn!
Hoewel het hier niet zo mooi en echt is (Pura Vida!) als in Costa Rica!

zaterdag 25 augustus 2007

Ola!

Zaterdag 25 augustus, 10:18 uur, balkon huis Patricia, Cahuita, CR

Ola :)
Het is weer een paar dagen geleden dat ik een stukje heb geschreven. Dit komt doordat we in Panama zijn geweest 2 nachtjes.
Even kort vertellen wat we hebben gedaan deze afgelopen dagen..
Maandag: naar 'Porto Viego'. Wat souveniertjes gekocht en aan strand gelegen.
Dinsdag: naar Nationaal Park Cahuita. Ver lopen! We wilden snorkelen maar mocht alleen met een gids. Apen gezien, veel krabbetjes met ogen op steeltjes :D, een luiaard..
Woensdag: naar Panama. Laaaaaang reizen. Eerst met de auto naar de grens.. Lopen over een brug met gaten erin! Eng :D, daarna met een taxibusje naar de boot en met de boot naar het eiland 'Bocas del Toro'. Beetje rondgelopen en wat gedronken ergens en vroeg! naar bed. In Panama is het trouwens weer 1 uur vroeger dan in Costa Rica.
Donderdag: met een bootje een tocht gemaakt.. Eerst naar een baai met dolfijnen!! Vond Kasper erg leuk.. Er zijn op dat eiland trouwens heeel veel mensen die je continu vragen of je een boottocht nodig hebt. Na de dolfijnen gingen we snorkelen op 2 plaatsen. Je zag heel veel mooie vissen, erg leuk. Ook zaten er veel kwallen wat Mandy niet zo leuk vond. Mama gebeten, hihi.
Na het snorkelen hebben we ergens op een eilandje gegeten en daarna zijn we naar een strand geweest waar je voor moest betalen. Er waren allemaal schattige kindjes die rode kikkertjes lieten zien en dan wilden ze geld hebben. Wij gaven ze lollies =D
's Avonds hebben we opa gemaild voor zn verjaardag in een internetcafe en we hebben ergens aan het water gegeten. Erg romantisch.
Vrijdag: Vandaag de lange (Well, niet zo heel lang vergeleken bij wat we nog allemaal moeten ondergaan) reis terug naar Cahuita. Ging best wel snel eigenlijk! Mandy heeft vlechtjes laten zetten en daar hebben we (Mandy, Johnny en ik) 4 uur gezeten. Mandy heeft met een bord op haar schoot gegeten. Het staat leuk vind ik, Kasper vindt het minder..

Vandaag, zaterdag, hebben we nog niets gedaan. Alleen gerelaxt. Er is 1 kinkajou doodgegaan en k ben benieuwd naar Kasper reactie. Zielig =(
Misschien gaan we nog wel surfen today of gewoon zwemmen. In iedergeval genieten =D

zondag 19 augustus 2007

Cahuita

Zondag 19 augustus, 19:25 uur, balkon huis patricia, Cahuita, Costa Rica

Hi!
Alweer 2 dagen verder! Gisteren, zaterdag, was het weer hier iets minder. We hadden 's ochtends regen en het was de rest van de dag bewolkt. Wel was het nog warm, natuurlijk! 's Ochtends heeft Patricia ons de tuin laten zien. Nou er kwam geen einde aan, zo super groot! En mooi! Ze heeft allerlei dieren, zoals een aapje, neusbeertjes enz. Ook zijn ze een souveniers huisjes aan het maken, ze willen een soort parkje maken met allerlei planten en dieren. Ziet er mooi uit! Gisteren heb ik gesurft! Onee dat kan ik niet zeggen... Ik heb het geprobeerd. We gingen met Johnny en 3 van z'n vrienden die geen Engels praatten. Het was daarom niet minder gezellig! Het waren echt van die surfdudes, haha. En ze stopten niet met ' wappaa' :P Maarja. Ik kan dus nog niet surfen en ik kan al helemaal niet poolen! Gisterenavond gingen we met z'n 3en uit in het dorpje. Zo anders dan hier! Plaatselijke bevolking gemengd met toeristen overal in barretjes en op straat. Heel andere sfeer dan in Apeldoorn. Oja, we gingen dus poolen en ik was echt een ramp =) Heb er volgens mij 2 ballen in gekregen in de 4 potjes die we speelden. We gingen trouwens met de pick-up over de zandweggetjes (er zijn alleen maar zandwegen daar met heeel veel kuilen)
Vandaag, zondag, zijn we gaan paardrijden. We stonden netjes klaar om 10 uur, de tijd die we hadden afgesproken, maar toen waren de mensen nog niet klaar. Typisch. Het rijden was ook euhh.. vreemd. De paardjes waren klein. Bij eentje sneed het touw wat om hun hoofd zat helemaal in de neus zodat er bloed uitkwam.. Ze waren al bezweet voordat we erop gingen en ze waren mager! Maar ik denk dat ze er hier allemaal zo uitzien, dit was wel jammer. De rit was erg mooi door het oerwoud en over het strand. De 'gids' kende alleen maar stilstaan en galloperen volgens mij. We dronken tussendoor kokosmelk uit een kokosnoot =) Hoe tropisch! Alles is zo anders hier. Je leert ook heel veel. Echt mooi om dit allemaal zo mee te maken..
Vanmiddag hebben we nog op het verlaten strand gelegen. Op het stuk waar wij dus zitten, zit er haast nooit iemand op het strand. Door de huricane die over Jamaica gaat hebben we nu heel hoge golven! 3 meter ofzo. Niet zo fijn om te zwemmen, ook door de sterke stroming.
Rijst, kip en mais gegeten net. Ook elke dag avocado's, papaya's, bananen en watermeloen. (en meer, hehe)
Oja, laatste ding, deze post wordt veeeel te lang. (Niemand leest het toch ooit, maar ik schrijf wel voor mezelf) We worden hier echt lekgestoken! Ik heb oooveral jeuk en moet de torretjes en beesten van mn benen afslaan. Ook kan je je niet afdrogen voordat je je handdoek hebt gecontroleerd. Ook leuke ervaring =P
Ik mis mijn mobiel wel. Heb hem thuis gelaten omdat ik er hier niets aan heb. Maar het is raar om hem zo lang niet te zien :P

vrijdag 17 augustus 2007

San José

Vrijdag 17 augustus, 09:13 uur, hotel Mi Casa, San José
He daar!
We zijn gisterenavond aangekomen in Costa Rica, San José. De reis duurde lang, we hadden een uur vertraging in Newark. Het vliegen zelf ging best snel, we kregen 1 keer een warm broodje met sla en een brownie als maaltijd. Best lekker. ;) Toen we aankwamen moesten we erg lang wachten bij de douane ofzo. We waren moe want het was inmiddels al donker en we waren weer 2 uur terug in de tijd gegaan. Toen moesten we nog erg lang staan. Maaaar we hebben er weer een stempel bij in ons paspoort. Daar doen we het voor natuurlijk.
Toen we onze koffers hadden stond ineens Patricia onze tante op ons te wachten!! Dat was een aangename verrassing! Ze bracht ons naar ons naar ons hostel. We hebben lekker geslapen en er zaten geen beestjes. Wel is het eeeerg anders dan in Nederland of Amerika. Het water was nog wel warm.. Maar het ontbijt was wel vreemd voor een hotel. Je mocht maar 3 witte boterhammen pakken, 2x boter, 2x jam, 2x een ei. En dan koffie of thee. Alles zelf bakken/koken. Opzich niet erg hoor. Maar wel anders.
Ze hebben hier dus ook internet alhoewel het toetsenbord moeilijk is en de computer langzaam. Zometeen gaan we naar Cahuita, ongeveer 4 uur met de auto. Hopelijk komen we daar veilig aan.
Mandy wil nu nog even op de computer dus ik stop weer. Tot gauw.
Oja, er zitten hier schildpadden in de tuin. En het is erg warm en zonnig. Best relaxt!

(Oja vergeten het stukje over te typen wat ik donderdag had geschreven. Daar stond in dat we de laatste dag in New York een tour met de bus hadden gedaan, en Mandy was niet mee, die was ziek. Het was heel toeristisch, die open bussen! Was wel leuk om New York zo te zien.)

woensdag 15 augustus 2007

Still in Newark

Woensdag 15 augustus, 08:07 uur, tafel in hotelkamer, Newark

Hoi! We zijn alweer 2 dagen verder. Gisteren hebben we een boottocht om Manhattan gemaakt van 3 uur. Zo hadden we gelijk al veel gezien. We hebben daarna veel gelopen, best vermoeiend op slippertjes! ;) Maar alles is heel mooi en groot! Niet gek trouwens dat er hier zoveel dikke mensen zijn. Je kan echt overal eten kopen en je ziet dan ook iedereen eten en met van die bekertjes Starbucks koffie drinken, echt ge-wel-dig. =D Mandy is nu ziek, dat is minder. Misschien blijft ze vandaag thuis. We gaan een bustocht maken in zo'n dubbeldekker met opendak. Echte touristen zijn we. Soms loopt mijn vader ook echt met zo'n reisgids en een plattegrond.
Oja, het ontbijt is hier ook apart! Je kunt wafels maken met een aparaat en ze hebben een of andere rooster waar iedereen z'n brood en bagels (ronde broodjes met een gat erin) in roostert. Verder eten we donuts en andere zoetigheid bij het ontbijt. En fruit, dat wel. Nu ik dit typ heb ik net gegeten, we worden hier olifanten joh!

(Gisteren gedaan: met trein naar NYC, boottocht om Manhattan en langs vrijheidsbeeld, 5th avenue, Trump Tower, Central Park mooi!, Broadway, winkeltjes)

maandag 13 augustus 2007

Newaaaark!

Hi there!

(Oké, deze vakantie schrijf ik even in het Nederlands, gaat wat sneller ;) )

We zitten op dit moment in het Newark! Vlakbij New York =) Ik schrijf een soort reisverslag in een schriftje over wat we doen dus dat zal ik wel even overtypen ;) Hier komt het!

Zondag 12 augustus, 17:56 uur (local time) Bureau computerkaner, Ugchelen
Vandaag zitten we nog thuis. De koffers liggen in de woonkamer. Iedereen is klaar met inpakken behalve ik. We gaan wat frietjes eten en ontspannen, morgen vroeg opstaan! We vertrekken morgen vroeg naar schiphol. Vandaag heb ik nog gewerkt. We hebben er zin in!

Maandag 13 augustus, ?? ?? uur, Ergens boven de oceaan
Op dit moment zit ik in het vliegtuig naast Kasper en mama. Voordat we aan boord gingen hadden we een klein probleempje.. Je mag in je handbagage géén flesjes of tubes met vloeibaar spul hebben. Nou. Mandy en ik wisten dat natuurlijk niet dus onze toilettas zat in onze handbagage! Je mocht alleen tubes van max. 100 ml meenemen en dan in doorzichtige zak. Uiiteindelijk heb ik 2 dingen gewoon weggegooid. :( Jammer want mandy had haar spullen er wel doorheen gekregen!!
Nu zit ik een film te kijken met het video-on-demand system. Vet handig! We moeten nog 5 uur vliegen. Ben van plek gewisseld met een mevrouw omdat ik dan bij mn moeder kon zitten maar weet niet of het verstandig was, ik moet hele tijd opstaan om dingen te pakken of kasper erdoor te laten enzo! haha. We kregen lekker eten, pasta!.

Maandag 13 augustus, 13:35 uur, computer ontvangsthal hotel, Newark
Nu ik dit zit te typen zit ik dus in het hotel. Ik ga snel naar de kamer nu, die heb ik nog niet eens gezien! Mandy wil ook internetten gelijk dus ik moet plaats maken. De vlucht was wel fijn :) het is hier 27 graden, ook wel relaxt. Morgen gaan we echt naar New York, Manhattan.

Doeg =D

dinsdag 7 augustus 2007

the days before our great journey

Hi!

After my Dutch post, it's time to write in English. =P
I've read Harry Potter part 5, now I read part 6 in Dutch.
The titel of my post is 'the days before our great journey'. So, I'm going to tell you about what I'm doing all the time here!

My main activity is working. (We have had a few beautiful warm summer days =D So many ice-creams!) Beside working I spend much of my time to read, but now I don't have any books. Mandy has brought them back to the library. (Please correct my faults, I have a strange feeling that I make much mistakes at the moment!)
If I don't work or read, I sleep, eat, drink, sit behind my computer or play the piano.
I am practising a song from Yann Tiersen.. I think I have send it once to you, Valerie!
There is a beautiful video on youtube.com you should watch:
http://www.youtube.com/watch?v=r05pD_ggTo4

We have packed our bags allready (No, not really, I haven't packed my handluggage yet. And I suppose that is gonna be very much!)

Hey! I think I forgot to tell you whére we are going on holiday! (stom, stom, stom)
Monday we fly to New Wark. There we are going to stay for three nights. Ofcourse we'll spend our days in New York =D.
Thursday we'll fly to San José, the capital of Costa Rica. The hotel where we are staying the first day will send a bus to pick us up. After that day I think my aunt will come to us and take us to her home.
I'll try to write about my days in America so I can post it here =) Now I've to go to work.

Bye, Aufwiedersehen!
(3 weeks or so)

zondag 29 juli 2007

Oee Oee Hiie Haa Hoee!

Okaaaay..

This is gonna be my first post in... DUTCH!

So, HOI!

Oke, nu over in het Nederlands =P Ik vind het wel zwak van mezelf dat ik dat doe, want eigenlijk is het erg goed voor me als ik in het Engels schrijf.. Maar ik lees nu Harry Potter and the Order of the Phoenix, deel 5 dus, in het Engels! Dus ik houd het wel een beetje bij al zeg ik het zelf. Hehe. (Het valt me trouwens helemaal niet tegen om in het Engels te lezen, alleen weet ik bij sommige namen niet wie ze bedoelen omdat ik bijvoorbeeld 'professor Anderling' gewent ben ipv ' prof. Mc. Gonagall')

Nu over mijn vakantie.. Afgezien van het weer, is het hier best relaxt (Ik wilde 'relaxed' zeggen, maar als ik Nederlands schrijf moet het ook wel goed zijn, als iemand dan ook een fout ziet, gelijk zeggen alstublieft!) Een beetje werken, films kijken, lezen.. Vrijdag avond hebben we gebowld (Schrijf je dat zo ?! (A)) Ik was 3e! (Van de 5) Het was erg gezellig, we aten, nadat we erachter gekomen waren dat er geen films meer begonnen om half 11, brownies bij Finnegans, terwijl de jongens een broodje kroket bij Koky haalden. Op een gegeven moment zat Esther in haar tas te snuffelen en kwam ze tot de conclusie dat haar fietssleutel er niet in zat. We gingen zo spoedig mogelijk terug naar onze fietsen.. Of nouja, fietsen.. De fiets van Esther stond niet meer op zijn plek. Toen we alle fietsen 3 keer langs waren gelopen kwamen we tot de conclusie dat Esther's fiets gestolen moest zijn. Dat was dus niet zo leuk, zeker niet omdat haar dat al eerder is overkomen. Dat was nog niet alles. Toen ze haar mobiel wilde pakken, zag ze dat haar mobiel niet in haar tas zat. We kwamen tot de conclusie dat ik hem als laatste had gehad in het bowling-centrum en dus gingen we daar maar heen. Het was een grote opluchting toen de mevrouw achter de balie hem teruggaf, we hadden hem op de toonbank laten liggen.

Vandaag zijn we; oma, Mandy, mama en ik, naar Tarzan geweest. (Vandaar de titel, waarschijnlijk is die een beetje moeilijk te begrijpen voor mensen die niet vaak een aap na doen... Het betekend 'HALLO' in het Gorilla's.) Maar het was echt heel vet! (En dan niet alleen omdat er zoveel reclame voor wordt gemaakt, er bekende acteurs in meespelen, het in het Circustheater is, enz.) Het was heel mooi opgezet en afgewerkt, het orkest was goed, mooie effecten met lampjes en apen aan lianen die door de zaal slingerden.. De liedjes waren uiteraard erg leuk! Het enige wat ik miste was Tantor, de olifant.
Ron Link speelde Tarzan en hij was zooo sexy =D. Ik kon m'n blik niet van hem afhouden. (Jaja, ik weet dat hij gay is, maar dat betekend niet dat hij niet aantrekkelijk is =D)
Jammer genoeg was Chantal Janzen er niet, maar degene die nu Jane speelde was ook oke.

Dat was het wel weer voor vandaag, het was een geslaagde dag, hihi!

Oeeaaaaoeaaoeaaoeaa! (Dit is vast iets van 'Doei!' in het Gorilla's.)

donderdag 5 juli 2007

Holiday

Hello,

I wrote a piece about one of my last schooldays, but I didn't finish it! (It is now the 23th of July, not the 5th!) So now I change it.

This was how the previous post started;
"Almost holiday!! Only one day to go!
I'm so happy I don't have to go to school for about two months! Whaaooaaaaooaah (Sorry for that, it was a sign of my happiness ;))"

Now I have already two weeks holiday. While I where at home, nothing special has happened. I went to my work, cleaned up my room, etc. The weather wasn't very good, so we had not the feeling of a perfect holiday..
But.. Last week, Mandy(my sister) and I went to Gasselte, a village in Drenthe. Together with a few friends we joined a horsecamp! The first day you got a horse, after the first ride you had to say if you wanted to keep the horse, or change him. Wel, I was happy with my horse so I didn't want to change. The next day, I heared that I had to ride on Milly, a KWPN mare. I wasn't happy, because the day before, a girl was dropped of her back.
But I had to try her. I came in her stable and the first thing I thought was; 'WOW :O'
She was sooo big compared to every horse I had ridden on before! She looked very scary but when I was saddling her she was very cute.
Sometimes with riding she was a bit stressed, and many people didn't want to ride behind me. She also didn't liked to stand still, but I don't have regret of riding on Milly! I learned very much of her and I enjoyed it :)
It is weird to ride on a smaller horse after a full week on a horse who is bigger than my head =D

(On the photo, me and Milly after the competition)

Okay, maybe this is not very interesting, but I have to write a big piece for my blog :D

Behind horseriding we also did other things, like swimmingg, survivalling, 'buikschuiven' (glide on your belly on a soap track :D, I won that competition :D), karaoke and so on. My sister and Laura are good in singing, so they have done that also there with the piano. They have their own website, http://www.mandyenlaura.punt.nl/ . Here you can listen to 'Fine' from Krezip, a song they sang on camp!

(I think I will write in English and in Dutch alternately.. Because I think it will be nicer to read and write in Dutch. Than I can articulate myself better :) But English is good for me, so because of that I think I will vary it. )

byebye =)

donderdag 28 juni 2007

Sorry!

Hi there,

Sorry, sorry, sorry! It is almost two weeks ago since my last post. I feel very ashamed! ( <-I think this isn't a correct English scentence, but I don't know how it supose to be) The reason why I didn't wrote something this days is my testweek. I had to make 13 tests in 8 days. It went not very good, especially when you compare the marks with those from Esther! (Only for German I scored better, but.. Yeah, you know.. German!? Dôh.. *sarcastic emoticon*) Okay, enough about that. I'm happy it's over. Ín the testweek something great is happened :D:D My dearest horse Femke has a foal! ^_^ (Finally.. the day before I was riding on here like she had no baby :P, o no that's not true) Wait a minute, I'll post a photo... (She is here 3 houres old!)

I had to create a name. It had to start with a C. (You'll think that will make it much easier, but it is the opposition of that!) Finally her (yes it's a mare) name is 'Cristal'.

Yesterday I had to see her again and I went to the meadow. She found me rather interesting and was coming closer and closer....
When she could thouch my head with her nose I said; 'Boe' .
Really! It was very soft! I couldn't help it! But she ran away... I don't think she likes me now.. ;)

I am very happy with my horses and so. But there are other things in life :D Almost holiday :D! You never guess where I'm going.. :D (Okay, sorry, it's a horsecamp ^_^)

<3

vrijdag 15 juni 2007

Surpriseparty


You are probably thinking:
What the hell is this :O?


This is a very normal reaction..


I'll explain the picture:

It started when Esther and I had an idea. Because Valerie should leave us soon, we had to surprise her a little. We told her we should watch a movie for the last time. Before we should watch the movie, we decided to eat an icecream. When we arrived at the Icecreamsaloon, a few old-classmates were waiting for us. Esther and I invited them for a little goodbye party. We went back to Valerie's home, and then.. We had organised a few funny games! The game on the photo is called 'koek happen', you eat as fast as you can a piece of cake from a rope, without using your hands and eyes! After this game there were a few other stupid, but funny games.

In the evening, we had another surprise :P Our parents drove us to a place in the woods we did not know, with blinded eyes. We hade to find a way home ourselfs and it was SCARY. In the wood we were attacked by wild boars! I don't know how, but we survived :)

Doeg!

woensdag 13 juni 2007

Introducing myself.

Hi everybody =)

In this post I'll tell you something about myself. If you know me yet, you have to skip this post, because I probably won't tell things you don't know yet.

I'm Sandra and I live in Ugchelen. In my first post you can read why I maked this blog ^^ (If you doesn't have read that; it's for Valerie, who is moved to America) Because of that, the things that I tell are meant for her, so she knows what she is missing on the other side of the ocean ;D (Probably life is much more interesting there, but so we stay in touch!)
My biggest hobby is 'horses', not only horseriding, but also the breeding and stuff like that ;)
Other things I like to do are playing tennis, playing music (clarinet), reading books and magazines, drawing, sitting behind my computer, doing nice things with friends, and so on.. Behind this things, I work at a Icecream-café and I have to go to school and make my homework. (I should start with that now, but I first have to finish this;) ) Okay, this is al you have to know about me :D

The photo on top I added is from Passola. The foal is now two days old, so she is born the 11th of June. She has no name yet. On the same day another foal, from Ciara, is born. His name is Flip and he is on the photo on the right. (okay, weird name, but cute, isn't it?)

Now there are 5 foals, and there is another coming. We think in a few days. I'll post a picture when it is finally born :D

Bye :)

maandag 11 juni 2007

Welcome

Hi dear 'girlovertheocean'

My first post is specially for you, because I made this blog to communicate with you. How are you? Maybe we can try to post a message every week? If you can't make that, it doesn't matter but I will try it xD

It was very strange to see you driving away with the taxi. And it's even more strange to know that you're not in your home in Ugchelen, but on the other side of the ocean. Ánd, you live in the past :D Here it is 9 hours later isn't it!?

Oh, yesterday, after you left us, I had to play tennis. We have lost all our sets. ^^ Tomorrow I have to play another match and I don't think we make any change. But we have fun.

I have to stop now, we are almost having dinner.
Erm, Could you correct all my grammar and spelling faults? Because my English is not very good. ^^

In my next message I'll post some photo's from your surpriseparty. (If it is going to work)

Byebye!
With love,

Sananas