dinsdag 30 oktober 2007

Dagje Den Haag

Zondag, de laatste dag van de vakantie, gingen mijn zusje en ik een dagje naar opa en oma in Den Haag.
We zouden met de trein gaan, we hadden nog goedkope kaartjes (van de kruidvat, 10 euro ofzo)
M'n vader en Kasper gingen naar het Spoorwegmuseum met het kaartje uit de Donald Duck.
Het was eigenlijk voor het eerst dat Mandy en ik alleen met de trein gingen. We gingen altijd gewoon met z'n allen met de auto. We hadden er het volste vertrouwen in dat we veilig en wel zouden aankomen, behalve m'n moeder, die altijd bezorgd is. De treinen reden namelijk anders dan normaal en we moesten een aantal keer overstappen.

In Utrecht scheidden onze wegen en we kwamen (uiteraard) goed aan op het eindstation waar we onze opa vonden die al een tijdje buiten op ons stond te wachten. (Ja, Mandy moest eerst nog wat tijdschriften kopen, de Girlz enzo ;))

Pablo, Kymo, Sandra, Oma

We zijn met z'n vieren met de tram (ging prima, alleen moesten we 10 minuten wachten omdat we de tram hadden gemist omdat ik vergeten was naar het toilet te gaan) naar het centrum gegaan en hebben daar rondgelopen.

Het was erg gezellig én we gingen (kan je het je voorstellen met je opa en oma =D?) naar de MacDonalds. (Ik moet zeggen dat de milkshakes die ik zelf maak bij 't Ijskaffee meestal een stukje lekkerder zijn, behalve als ik er teveel melk bij heb gedaan.)

Weer in't huis van opa en oma hebben we heerlijk gegeten; niemand kookt zo lekker als m'n oma. Omdat we rond 8 uur graag weer thuis wilden zijn, gingen we om 6 uur weg. De trein stond al klaar en er stond op het bord; Utrecht, Amersfoort, Apeldoorn. (zoiets, Apeldoorn stond er in ieder geval bij.) Dat was mooi! We hoefden niet over te stappen!

Dat hadden we dus mooi verkeerd begrepen. De reis naar Utrecht verliep heel langzaam.. Er werd aan de rails gewerkt en we moesten wachten op andere treinen.. Eíndelijk kwamen we in Utrecht op spoor 12. Volgens onze planning moesten we ernaast op 11 zijn voor de trein naar Amersfoort. Aangezien we vertraging hadden gehad gingen we ervanuit dat onze aansluiting al weg was. Op het bord van de trein op perron 11 stond ook; Enschede & Groningen. Díe moesten we dus níet hebben dachten we, en we gingen met de roltrap omhoog. We zage gelijk dat we de verkeerde beslissing hadden genomen, de trein stopte ook in Amersfoort, en we renden terug naar beneden. Maar natúurijk was hij al weg. Op het perron stonden tientallen mensen te schelden die de trein ook hadden gemist. We vonden de volgende trein naar Amersfoort gelukkig snel, maar deze had ook vertraging en zo kwamen we nóg later in Amersfoort aan. Toen we daar eindelijk waren was het 20.00 uur. We hadden twee keuzes; de trein van 20:06 uur of die van 20:10 uur. Voor die van 20.06 moesten we een stukje lopen maar we hadden nog tijd. Ik wilde wachten op de latere maar Mandy nam de beslissing en we gingen opzoek naar perron 5a. (We stonden bij 1a). Óp perron 5a kregen we de mededeling dat onze trein op perron 6 zou aankomen. Weer rennen dus. We waren helemaal gelukkig dat we eindelijk in de goede trein (Nouja, hij was heel lelijk, maar we gingen naar Apeldoorn!) zaten, maar de trein ging maar niet en ging maar niet. De trein van 20:10 uur was allang weg, weér de verkeerde beslissing genomen dus.

Doodmoe kwamen we uiteindelijk om 20.45 uur aan in Apeldoorn, waar onze moeder ons al ongeveer 20 minuten stond op te wachten.

We hadden net zo goed nog even op de bus kunnen wachten.;)


Tip: Reis alleen met de trein als je er zeker van bent dat de treinen allemaal volgens rooster lopen en er geen omleidingen zijn!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Vrouwen en vervoer... (A)

Valerie zei

Aww!

En wat een lieve foto's! ^_____^

Weetje, ik mis het openbaar vervoer in Nederland best erg. :P Toen je het had over perron 5a had ik zoiets van "Ohhh, Amersfoort! ^____^" omdat we daar altijd over moesten stappen voor meetings. Jullie hadden ook naar de Burger King kunnen gaan net buiten het station. ((:

Klinkt ergerlijk die treinen. En haha, terecht die trots over je milkshakes! xD Al heb ik er nooit 1 gehad... :| Dat moet nog gebeuren!

En woooow, Pablo is zo groot... o_o