Zondag 19 augustus, 19:25 uur, balkon huis patricia, Cahuita, Costa Rica
Hi!
Alweer 2 dagen verder! Gisteren, zaterdag, was het weer hier iets minder. We hadden 's ochtends regen en het was de rest van de dag bewolkt. Wel was het nog warm, natuurlijk! 's Ochtends heeft Patricia ons de tuin laten zien. Nou er kwam geen einde aan, zo super groot! En mooi! Ze heeft allerlei dieren, zoals een aapje, neusbeertjes enz. Ook zijn ze een souveniers huisjes aan het maken, ze willen een soort parkje maken met allerlei planten en dieren. Ziet er mooi uit! Gisteren heb ik gesurft! Onee dat kan ik niet zeggen... Ik heb het geprobeerd. We gingen met Johnny en 3 van z'n vrienden die geen Engels praatten. Het was daarom niet minder gezellig! Het waren echt van die surfdudes, haha. En ze stopten niet met ' wappaa' :P Maarja. Ik kan dus nog niet surfen en ik kan al helemaal niet poolen! Gisterenavond gingen we met z'n 3en uit in het dorpje. Zo anders dan hier! Plaatselijke bevolking gemengd met toeristen overal in barretjes en op straat. Heel andere sfeer dan in Apeldoorn. Oja, we gingen dus poolen en ik was echt een ramp =) Heb er volgens mij 2 ballen in gekregen in de 4 potjes die we speelden. We gingen trouwens met de pick-up over de zandweggetjes (er zijn alleen maar zandwegen daar met heeel veel kuilen)
Vandaag, zondag, zijn we gaan paardrijden. We stonden netjes klaar om 10 uur, de tijd die we hadden afgesproken, maar toen waren de mensen nog niet klaar. Typisch. Het rijden was ook euhh.. vreemd. De paardjes waren klein. Bij eentje sneed het touw wat om hun hoofd zat helemaal in de neus zodat er bloed uitkwam.. Ze waren al bezweet voordat we erop gingen en ze waren mager! Maar ik denk dat ze er hier allemaal zo uitzien, dit was wel jammer. De rit was erg mooi door het oerwoud en over het strand. De 'gids' kende alleen maar stilstaan en galloperen volgens mij. We dronken tussendoor kokosmelk uit een kokosnoot =) Hoe tropisch! Alles is zo anders hier. Je leert ook heel veel. Echt mooi om dit allemaal zo mee te maken..
Vanmiddag hebben we nog op het verlaten strand gelegen. Op het stuk waar wij dus zitten, zit er haast nooit iemand op het strand. Door de huricane die over Jamaica gaat hebben we nu heel hoge golven! 3 meter ofzo. Niet zo fijn om te zwemmen, ook door de sterke stroming.
Rijst, kip en mais gegeten net. Ook elke dag avocado's, papaya's, bananen en watermeloen. (en meer, hehe)
Oja, laatste ding, deze post wordt veeeel te lang. (Niemand leest het toch ooit, maar ik schrijf wel voor mezelf) We worden hier echt lekgestoken! Ik heb oooveral jeuk en moet de torretjes en beesten van mn benen afslaan. Ook kan je je niet afdrogen voordat je je handdoek hebt gecontroleerd. Ook leuke ervaring =P
Ik mis mijn mobiel wel. Heb hem thuis gelaten omdat ik er hier niets aan heb. Maar het is raar om hem zo lang niet te zien :P
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
4 opmerkingen:
Wierookstokjes helpen goed tegen muggen! :P Kijk uit voor die orkaan hè (da's dus het Nederlandse woord voor hurricane ;)) Merk je er nou nog veel van behalve dan die grote golven?
En klaag vooral niet over het weer want hier in Nederland is het al helemaal bagger :D maargoed een beetje zon is jullie natuurlijk wel gegund op zo'n vakantie! Is Mandy alweer beter? Zo nee, beterschap voor dr en anders de groeten!
Kus
Ik ben echt een beetje jaloers zeg. Het klinkt zo mooi! En aapjes en neusbeertjes hebben, dat is echt zo'n andere wereld. ((: Oerwoud is ook iets anders. Dat van de paarden is wel wat minder, maar je ziet inderdaad niet echt gezonde paarden op zulke plekken. In films in ieder geval niet.
Surfen lijkt me echt tof maar inderdaad moeilijk. Ik wou dat ik je aan het surfen kon zien! En aan het poolen, dat lijkt me zo grappig. ((:
Veel plezier nog! Dat beleef je toch wel, maarja. ^^
Oh hé! Waar blijft een blog van Esther? =o
Een reactie posten